You are currently viewing Αναγκαιότητα προσαρμογής προγραμμάτων ΕΕΕΕΚ προς την κατεύθυνση της ουσιαστικής συμπερίληψης και ενδυνάμωσης των μαθητών/τριών με αναπηρία

Αναγκαιότητα προσαρμογής προγραμμάτων ΕΕΕΕΚ προς την κατεύθυνση της ουσιαστικής συμπερίληψης και ενδυνάμωσης των μαθητών/τριών με αναπηρία

Η ΠΟΣΓΚΑμεΑ σας γνωστοποιεί το υπ’ αριθμ. πρωτ.: 434/12.11.2025 έγγραφό της προς την Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, με αφορμή αναφορά γονέα μαθητή του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Παύλου Μελά Σταυρούπολης, σύμφωνα με την οποία η τοποθέτηση μαθητή στο φάσμα του αυτισμού σε εργαστήριο Οικοδομικής είχε ως αποτέλεσμα σοβαρή ψυχική και συμπεριφορική επιβάρυνση.

Η συγκεκριμένη υπόθεση αναδεικνύει ευρύτερα και διαρθρωτικά προβλήματα στον προσανατολισμό και στη λειτουργία των Ε.Ε.Ε.Ε.Κ., τα οποία συχνά δεν ανταποκρίνονται στις εξατομικευμένες ανάγκες των μαθητών/τριών με αναπηρία, ούτε υπηρετούν επαρκώς τον σκοπό της ουσιαστικής συμπερίληψης και της ενδυνάμωσής τους.

Με την παρέμβασή της, η Ομοσπονδία επαναφέρει τα αιτήματά της, προκειμένου το Υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει σε ολοκληρωμένο σχέδιο αναμόρφωσης των εργαστηριακών κατευθύνσεων των Ε.Ε.Ε.Ε.Κ., με στόχο:

1)  την αντικατάσταση ή συμπλήρωση ειδικοτήτων που δεν ανταποκρίνονται στα χαρακτηριστικά των μαθητών/τριών,

τη διαβάθμιση και θεσμική ένταξη των προγραμμάτων σπουδών των Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. στο εθνικό σύστημα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης,

2)  την εξατομίκευση των προγραμμάτων ώστε οι μαθητές/τριες με αναπηρία να τοποθετούνται σε εργαστήρια που ανταποκρίνονται στη φύση και τα χαρακτηριστικά της αναπηρίας τους,

3) την ενίσχυση της στελέχωσης και την προσαρμογή των υλικοτεχνικών υποδομών, καθώς και

4) τη θεσμοθέτηση μόνιμου διαύλου διαβούλευσης με την ΠΟΣΓΚΑμεΑ και την ΕΣΑμεΑ για τον σχεδιασμό και την αξιολόγηση των προγραμμάτων.

Η ΠΟΣΓΚΑμεΑ υπενθυμίζει ότι η εκπαίδευση των μαθητών και μαθητριών με αναπηρία πρέπει να βασίζεται στην ασφάλεια, στην αξιοπρέπεια και στις εξατομικευμένες ανάγκες τους, με την Πολιτεία να διατηρεί τη θεσμική υποχρέωση να παρέχει ίσες ευκαιρίες και ουσιαστική συμπερίληψη στην εκπαίδευση, καθώς και να υλοποιήσει εγκαίρως τις προσαρμογές στις οποίες έχει δεσμευθεί, όπως προβλέπεται στην Εθνική Στρατηγική για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία 2024–2030.

Ολόκληρη η επιστολή εδώ